Så kom mit basiskort (afsendt 19/2, tak DAO).
-
I en bedre verden kunne mobiltelefonen dele netforbindelse med laptop.
@mjack Vad är detta för något?
-
@mjack Vad är detta för något?
Mit bud på et simplere liv!
I Danmark bruger vi MitID til at identificere os i forhold til digitale tjenester. Det kræver normalt en app som kun virker på standard Apple iPhones eller Google Android mobiler. Kodeviser er en måde at identificere sig, uden app på mobilen.
På samme måde er det normalt at betale for rejser med offentlig trafik via Rejsekort app. Samme begrænsninger som ovenfor. Basiskort er en måde at betale, uden app på mobilen.
Mobilen er en simpel feature telefon, uden mulighed for at installere apps i gængs forstand
-
@mjack Smuk samling. Og tak for påmindelse om, at jeg snart skal bestille mit Basiskort. Mit Rejsekort virker endnu, men jeg kan lide så godt bestille nu.
-
@mjack Smukt, men kan telefonen ikke tether? Hvilken model er det? Jeg tror jeg har en tilsvarende i orange.
-
@mjack Smukt, men kan telefonen ikke tether? Hvilken model er det? Jeg tror jeg har en tilsvarende i orange.
Ikke så vidt jeg kan se. Det er en Nokia 3210 4G:
-
-
Mit bud på et simplere liv!
I Danmark bruger vi MitID til at identificere os i forhold til digitale tjenester. Det kræver normalt en app som kun virker på standard Apple iPhones eller Google Android mobiler. Kodeviser er en måde at identificere sig, uden app på mobilen.
På samme måde er det normalt at betale for rejser med offentlig trafik via Rejsekort app. Samme begrænsninger som ovenfor. Basiskort er en måde at betale, uden app på mobilen.
Mobilen er en simpel feature telefon, uden mulighed for at installere apps i gængs forstand
@mjack Tack, jag tittar på danska sidor om digital resiliens eftersom ni ligger före oss i detta. Bra jobbat och tack för inspiration!
-
Ikke så vidt jeg kan se. Det er en Nokia 3210 4G:
@mjack Grmbl, jeg kunne have svoret på, at det har virket på min. Vender lige tilbage i løbet af ugen.
-
@mjack Grmbl, jeg kunne have svoret på, at det har virket på min. Vender lige tilbage i løbet af ugen.
Den har ikke WiFi. Via Bluetooth eller kabel, måske? Venter spændt!
-
-
@mjack Jeg er jo sådan en OpenBSD-person, så vi har ikke Bluetooth.
Prøver lige at se om der overhovedet kommer noget frem i dmesg. Måske jeg blot er på stoffer?
-
@mjack Fedt setup!
Tjek lige om ikke der gemmer sig et sim-kort slot, et sted i den bærbar?
Det har der været i de fleste af de bærbare pc'er jeg har haft i hånden. En af dem gemte sig inde bag det aftagelige batteri, og en anden sågar under bagpladen.
Ellers må du have en god usb-wifi-dongel med rundt. -
@mjack Fedt setup!
Tjek lige om ikke der gemmer sig et sim-kort slot, et sted i den bærbar?
Det har der været i de fleste af de bærbare pc'er jeg har haft i hånden. En af dem gemte sig inde bag det aftagelige batteri, og en anden sågar under bagpladen.
Ellers må du have en god usb-wifi-dongel med rundt.Der er desværre ikke SIM kort holder på min ThinkPad X1 Yoga Gen 5, men tak for tip!
-
undefined stefano@mastodon.bsd.cafe shared this topic on