Zo eenvoudig is het...
-
Zo eenvoudig is het...
-
Zo eenvoudig is het...
@henkdeligt Heel eenvoudig voor degenen die het geld er voor hebben om zonnepanelen, elektrische auto e.d. aan te schaffen. Hard gelach voor de minst bedeelden in de samenleving. Nu het aanschaffen van panelen enigzins betaalbaar zou kunnen worden gaat de subsidie eraf en moet je gaan betalen voor teruglevering. Daarom alle subsidies afschaffen of het budget daarvan geven aan de laagste inkomens maar dan wel zo dat het haalbaar wordt om aanschaffen mogelijk te maken of dit via woningbouwveren.
-
@henkdeligt Heel eenvoudig voor degenen die het geld er voor hebben om zonnepanelen, elektrische auto e.d. aan te schaffen. Hard gelach voor de minst bedeelden in de samenleving. Nu het aanschaffen van panelen enigzins betaalbaar zou kunnen worden gaat de subsidie eraf en moet je gaan betalen voor teruglevering. Daarom alle subsidies afschaffen of het budget daarvan geven aan de laagste inkomens maar dan wel zo dat het haalbaar wordt om aanschaffen mogelijk te maken of dit via woningbouwveren.
@vlindervriendje Het plaatje laat geen elektrische auto's of particuliere zonnepanelen zien. Je heb wel gelijk dat duurzame energie voor iedereen toegankelijk moet zijn. Daar hebben we een regering met visie voor nodig. Ik hoop dat we die nu hebben...
-
@vlindervriendje Het plaatje laat geen elektrische auto's of particuliere zonnepanelen zien. Je heb wel gelijk dat duurzame energie voor iedereen toegankelijk moet zijn. Daar hebben we een regering met visie voor nodig. Ik hoop dat we die nu hebben...
@henkdeligt @vlindervriendje ik hoop het ook maar ik zou er nog geen geld op willen inzetten
-
@henkdeligt zolang deze coalitie plannen heeft de laagste inkomens financieel het hards te raken, heb ik daar weinig (lees: geen) vertrouwen in. En over de foto's: ik dacht ook aan soms nog net betaalbare oude autootjes die, heel noodzakelijk zijn, wel fossiele brandstoffen nodig hebben. Het liefst had ik zelf ook al jaren zelfvoorzienend willen zijn. Zonnepanelen op gebouwen met batterijen zijn trouwens het meest ideaal. Nieuwbouw ermee lost problemen op.
-
@henkdeligt zolang deze coalitie plannen heeft de laagste inkomens financieel het hards te raken, heb ik daar weinig (lees: geen) vertrouwen in. En over de foto's: ik dacht ook aan soms nog net betaalbare oude autootjes die, heel noodzakelijk zijn, wel fossiele brandstoffen nodig hebben. Het liefst had ik zelf ook al jaren zelfvoorzienend willen zijn. Zonnepanelen op gebouwen met batterijen zijn trouwens het meest ideaal. Nieuwbouw ermee lost problemen op.
@vlindervriendje als we minder afhankelijk willen zijn van schurkenstaten en oorlogen, dan moeten we af van fossiele energiebronnen en sneller overschakelen naar duurzame energiebronnen. Dat is alles wat het plaatje zegt.
-
Zo eenvoudig is het...
@henkdeligt Mwah, toen er een schip dwars lag in het Suez-kanaal was er plotseling een probleem met zonnepanelen.
-
@henkdeligt Mwah, toen er een schip dwars lag in het Suez-kanaal was er plotseling een probleem met zonnepanelen.
@TheDutchChief dat is een incidenteel probleem versus een structureel probleem...
-
Zo eenvoudig is het...
@henkdeligt or as seen through oil company lenses: "profit stuck in the strait of hormuz" "not profit"
-
@TheDutchChief dat is een incidenteel probleem versus een structureel probleem...
@henkdeligt Hoezo? Je hebt het hierboven over schurkenstaten. Is China dat niet?
-
@henkdeligt Hoezo? Je hebt het hierboven over schurkenstaten. Is China dat niet?
@TheDutchChief zeker, maar zonnepanelen kunnen overal gemaakt worden. Zelf in Nederland maken we ze. Die zijn alleen wat duurder.
-
Zo eenvoudig is het...
-
undefined swelljoe@mas.to shared this topic on
-
@vlindervriendje als we minder afhankelijk willen zijn van schurkenstaten en oorlogen, dan moeten we af van fossiele energiebronnen en sneller overschakelen naar duurzame energiebronnen. Dat is alles wat het plaatje zegt.
@henkdeligt Als Energieboswachter ben ik het daar helemaal mee eens. Er ligt nog heel veel te halen op dat punt. Vooral omdat energieparken steeds meer natuurinclusief worden. Erg belangrijk. Het allermooiste zouden wijken zijn die hun eigen energie opwekken en opslaan. De batterijen worden daar steeds beter en minder vervuilend bij. Het wordt echter wel de hoogste tijd om de minderbedeelden te betrekken, vooral in deze tijden anders blijft het stagneren en het net overbelast.
-
@henkdeligt @vlindervriendje dit is nochtans mogelijk via energiecooperatieven. Er bestaan er heel wat in België en volgens mij ook in Nederland die investerend samen in het vernieuwbare projecten en zo deel je de winst ervan
-
@vlindervriendje @henkdeligt
Avanzar en un sistema energético descentralizado y distribuido es bueno para cualquier clase social.
Oye.., en vez de pagar facturas energéticas , en tu barrio,tendrías una cooperativa energética… por la que no solo no pagarás, recibirías ingresos de vez en cuando.Por ti, por mi, por 🇪🇺
Distribuido
DescentralizadoY el dinero para las instalaciones de almacenamiento o producción de Energía,puede salir perfectamente de La Unión.
Un saludo -
Zo eenvoudig is het...
-
@francommit Stai confondendo un problema isolato con un problema strutturale...
-
@francommit Stai confondendo un problema isolato con un problema strutturale...
@henkdeligt non mi pare che le petroliere prendano fuoco tutti i giorni.
O forse non ho capito, il problema strutturale è il pannello? Ovvero proponi come soluzione qualcosa che ha un problema strutturale?
-
@henkdeligt non mi pare che le petroliere prendano fuoco tutti i giorni.
O forse non ho capito, il problema strutturale è il pannello? Ovvero proponi come soluzione qualcosa che ha un problema strutturale?
@francommit Se vogliamo essere meno dipendenti da stati canaglia e guerre, dobbiamo abbandonare i combustibili fossili e passare più rapidamente a fonti energetiche sostenibili. Questo è tutto ciò che il quadro suggerisce.
-
@henkdeligt @vlindervriendje dit is nochtans mogelijk via energiecooperatieven. Er bestaan er heel wat in België en volgens mij ook in Nederland die investerend samen in het vernieuwbare projecten en zo deel je de winst ervan
@thibaultmol @henkdeligt @vlindervriendje Ja zeker ook in Nederland zijn er volgens mij veel energiecooperaties. Tenminste ik ken er een paar, oa in Rotterdam Delfshaven zit er een. Daar kan je voor een paar tientjes al meedoen en je krijgt er rendement voor terug