Salta al contenuto

Piero Bosio Social Web Site Personale Logo Fediverso

Social Forum federato con il resto del mondo. Non contano le istanze, contano le persone

15+ years ago I was in Florida with a girlfriend.

Senza categoria
2 1 0

Gli ultimi otto messaggi ricevuti dalla Federazione
  • @GroupNebula563 I think it'd be more accurate to define it as a weakened democracy with a fascist ruling party. Many checks on power still exist and are holding, such as an active opposition party, critical media, engaged citizens, and independent courts. That said, I think it's fine and useful to call it "fascism".

per saperne di più

• Toscana al voto. La cultura come atto politico | Left

https://left.it/2025/10/06/toscana-al-voto-la-cultura-come-atto-politico/

> “fare cultura a sinistra significa opporsi alla svendita dei beni comuni, rilanciare diritti e pensiero critico, e restituire alla politica il coraggio e la profondità che ha smarrito" dice lo storico dell'arte dell'Università di Firenze, candidato alle regionali del 12 e 13 ottobre per Toscana rossa

per saperne di più

• @ElManga e per l'ape ti porto in Piazza a Sangio al Bar Fiorenza e a cena ci sono un paio di ristoranti sempre a Sangio che non sono male, se non sei vegano

per saperne di più

• @ElManga Booking mi dà questi in zona

per saperne di più

• @ElManga unico hotel in zona che mi viene in mente è l'Hotel Valdarno a Montevarchi. La zona è brutta, ma l'hotel è fattibile.
    Cmq io posso anche guidare se trovi qualcosa di più comodo non proprio qui in zona vedi tu.

per saperne di più

• @Gargron I want to check with you: we're using your comment about the ActivityPub API as a source for user stories for the ActivityPub API Task Force. I hope that's OK!

https://github.com/mastodon/mastodon/issues/10520#issuecomment-481104943

per saperne di più

• Zig is amazing, yet there is one thing that I hate in that language.

Importing Zig code as file like import(‘./foo.zig’) isn't good idea. Rust’s approach is way cleaner, and it also forces developers to namespace their code properly.

On Zig, we have foo.zig that re-exports files under foo/ folder. Why don't we have mod.zig in each folder instead like Rust does? Sometimes it is very hard to track files and folders since this practice allows poor namespacing.

On many GitHub projects, I see code like import(‘../../allocator/mimalloc.zig’). Instead, I always stick with import('root’).allocator.mimalloc. Path-based code importing makes refactoring and restructuring code very hard, and this style is too prevalent in Zig projects right now.

I'm currently working on porting xv6 to Zig. I'm trying to properly namespace all the code I've written with minimal path-based import statement, which facilitates both reading and writing code.

per saperne di più

• @francina1909 probabilmente sì, anche se è una zona un po' così per trovare un albergo che mi ispiri.
    Comunque domani vado a Prato e mercoledì a Sinalunga, probabilmente mi cerco un posticino più o meno dalle tue parti per non rientrare a casa la sera.

per saperne di più
Post suggeriti