Skip to content

Piero Bosio Social Web Site Personale Logo Fediverso

Social Forum federato con il resto del mondo. Non contano le istanze, contano le persone

"Rifarsi il seno, più piccolo

Uncategorized
2 2 0

Gli ultimi otto messaggi ricevuti dalla Federazione
Post suggeriti
  • 0 Votes
    2 Posts
    0 Views
    @francal @news non esiste al mondo campata unica di tre km
  • Nooo, la polizia noooo!!!

Uncategorized musica satira unoradio
    1
    0 Votes
    1 Posts
    0 Views
    Nooo, la polizia noooo!!! Canzoncina parodia dei Brainrot. Ma potrebbe essere benissimo il punto di vista del tizio che mi ha fregato lo smartphone nuovo di palla. https://youtu.be/2lF2yVw7VOw?si=0fjt65CDgua_dBAs#musica #satira #UnoRadio
  • 0 Votes
    1 Posts
    0 Views
    Chi subisce il furto dello smartphone dalla tasca, dalla borsa, dalle mani. E poi ci sono io. Che me l'hanno rubato ancora prima di consegnarmelo. Risultava consegnato ma nessuno l'ha visto né preso. Che se lo sia soffiato il corriere o il deposito non lo so. Fatto sta che per fortuna mi stanno rimborsando. Bestemmierei liberamente. Ma non so se gli admin me lo lascerebbero fare anche col content warning. Smartphone nuovo ordinato. Ma 6 settimane per la consegna. Animale e divinità random.
  • 0 Votes
    2 Posts
    0 Views
    @stefano FTTH can be consisted with several types of topologies / technologies used.Most common 3 patterns would be: *Simple media converter. No sharing of a fiber end to end, at least per wavelength. *Active Optical Network (active star). One or more 1:n star topology, each of the stars are controlled by managed channel divider. Upstream side of fibers are shared. *Passive Optical Network. One or more 1:n star topology, in each of stars, signals are splitted into n downstream and merged into 1 upstream using optical prism. As all downstream fibers receive exactly the same signals, each sides of all terminals need to be strictly synchronized and each packet is needed to contain initiator and target to determine the packet to be for /from which terminal.Basically, the latter, the cheaper.And if the upstream terminal has no free connector, need to wait until any of them are freed or introduced additional terminal.Active star has another bottleneck on supply chain, channel divider. This is (AFAIK) less common, thus, possibly hard to quickly obtain.