@RFancio According to Grandi, Artusi collected recipes from rich Italian families, which were often imported from abroad.. but the everyday cuisine was very different. I don't think this is enough evidence to call those recipes "traditions". But anyway, I am not an historian 🙂
@steek_hutzee quale guerra? È un operazione militare speciale! E comunque grazie, oltre ai miei genitori, ai partigiani che, invece di arrendersi all'esercito della Repubblica di Salò, salirono sulle montagne
@fucinafibonacci Finirà comunque che quei territori resteranno alla Russia (se si vuol davvero far finire la guerra). Mi spiace per chi crede(va) nel riarmo senza fine dell'Ucraina come unico metodo di resistenza (o di vittoria, come lo definì la Meloni), ma al momento non vedo altra soluzione considerato poi che la stragrande maggioranza di chi vive in quelle terre non si è mai considerato ucraino ed in vista di un eventuale referendum voterebbe in massa per l'annessione alla Russia.
@aethernaut «entire deck short of a deck» is my new favorite expression. Also loving this guy, whereby «loving» I mean «hope Simane managed to throw HIM in». Which is going to be with t much more than 50 headless clones, incidentally, I'd wager.
The New Spirit of Islamism: Erdoğan’s Akp as a Model of Development. An Interview with Ezgi Başaran (University of Oxford)@newsThis interview was published in the second issue of “The New Spirit of Islamism” (the first series of Estera – MilitiaSequi newsletter). To read the issue (in Italian), click here.
@steek_hutzee quale guerra? È un operazione militare speciale! E comunque grazie, oltre ai miei genitori, ai partigiani che, invece di arrendersi all'esercito della Repubblica di Salò, salirono sulle montagne