Skip to content

Piero Bosio Social Web Site Personale Logo Fediverso

Social Forum federato con il resto del mondo. Non contano le istanze, contano le persone

Friendly reminder that #IsraelTerroristState KEEPS MURDERING PALESTINIANS, EVERYDAY.#gazagenocide #fuckisrael #stopgazagenocide


Gli ultimi otto messaggi ricevuti dalla Federazione
  • @Heliograph @leonieke hi! I would recommend looking into self-hosting via GoToSocial... it's really powerful and features-rich.

    I have my account on a basic Hetzner plan, installed via YunoHost. I keep hearing that self-hosting Mastodon is very resource intensive and not worth the hassle... whereas GoToSocial is lightweight and easy to maintain.

    There is an independent tool available called SLURP that even allows you to move your posts from Mastodon to GoToSocial. @box464 and @joel have written superb blog posts about this process (sorry I don't have links ready).

    Good luck!

    P.S.: this is sent to you from my own GoToSocial account where I set character limit to 5000... aka 10x the limit of Mastodon. It's a wonderful wonderful feeling not having to break posts into multiple threads 🤗​

    read more

  • @atomicpoet What bummed me as a kid was that at the end it turns out it was all a movie (also the tiger and bear transformation never packed the same punch as the wolf or dragon).

    read more

  • Domani verranno resi pubblici i file di Epstein.
    Quanto scommettiamo che stanotte gli US attaccheranno militarmente il Venezuela?
    Che ha pure il petrolio.
    Quindi ben 2 "kills with one shot".

    read more

  • Altered Beast was the original pack-in for the SEGA Genesis.

    Not the best one. That title belongs to Sonic 2.

    Still, it was a smart choice. It showed, immediately, what 16-bit meant. More colours. Bigger sprites. Layered, moody backgrounds. Things the NES simply could not do.

    This mattered in 1989. A lot of people genuinely thought the NES was the end of the road. Parents assumed one console would last a childhood. And to be fair, a 6-year-old could live inside Super Mario Bros forever.

    But older kids wanted attitude. Something louder. Stranger. More aggressive.

    Altered Beast delivered that. A beat ’em up where you claw your way out of the grave and transform into monsters to wreck everything on screen.

    Yes, it can feel slow. Yes, the pacing is uneven.

    But at launch, it looked brutal, alien, and powerful. And that was the point.
    read more

  • I rabbini usavano cospargere di miele il tabellone con le lettere dell'alfabeto. I bambini, per imparare a leggere, pronunciavano ogni lettera mentre con il ditino la toccavano per scriverla. Più tardi, portando inavvertitamente le dita alle labbra, avrebbero sentito il sapore del miele, un piacere legato per sempre allo studio.
    A un adulto incapace di accompagnare l'infante alla scoperta del piacere della scoperta non resta che insegnare la fatica e la sopportazione.
    https://open.substack.com/pub/hochiestoallamacchina/p/fatica

    read more

  • @MelissaBearTrix I use natural remedies

    read more

  • @giorgiosarto @informapirata @booboo Per me ci sono dei limiti che non si dovrebbero oltrepassare. Neanche nella comedy. Bambini e disabili cognitivi (insomma chi non si può difendere) anche nella comedy più irriverente, non dovrebbero essere toccati.
    Puoi prendere in giro la morte, la malattia, tutte le cose negative di 'sto mondo, e prendere in giro LA MORTE non significa ridere di chi è morto. Sono cose diverse.
    Ma dare della pu... a una neonata in un film al cinema che viene visto da giovanissimi, è una vigliaccata. E no, non si può neanche dire "lui sta esagerando e prende in giro la pedofilia". Quello è un film al cinema, la stand-up comedy è diversa.
    Io da persona con disabilità sensoriale che ama la satira e l'ironia anche pesante, quando parlo di "limiti" non parlo di politicamente corretto o stronzate. Ma di parità nel trattamento fra comico e pubblico.
    Un genitore di un bambino non riderà mai se gli dai della pu a sua figlia/o.
    Una persona con disabilità cognitiva grave che ha bisogno di tutto, non riderà.
    Un cieco non riderà se pubblichi UN MEME quindi UNA VIGNETTA sui ciechi. Però magari sulla stessa cosa raccontata come battuta o barzelletta, magari ride. E se non ride, ti risponde comunque a tono. C'è una differenza sostanziale tra "ridere di me" e "ridere CON me". E l'humor di Checco Zalone, possa piacere o no, secondo me questo lo ha capito.

    read more

  • Obligatory pic of a Melbourne tram.

    read more
Post suggeriti