Skip to content

Piero Bosio Social Web Site Personale Logo Fediverso

Social Forum federato con il resto del mondo. Non contano le istanze, contano le persone

Ragioniamo insieme.

Uncategorized
25 12 1

Gli ultimi otto messaggi ricevuti dalla Federazione
Post suggeriti
  • 0 Votes
    1 Posts
    0 Views
    The Green Blood group is holding Senegal's government for ransom.It claims to have stolen 139TB of data from the country's Department for the Automation of Records (DAF), which holds extremely sensitive information on all the country's population.https://gambiaj.com/senegals-file-automation-directorate-hit-by-cyberattack-hackers-claim-139tb-data-breach/
  • 0 Votes
    3 Posts
    0 Views
    a few rules i will highlight:-use #koscovercontest when u post!-email your piece to crabbng@gmail.com-templates are for your reference only! please dont include them in your submission-please adhere to the specs! the cover (plus trim) is 8.75”x11.25” (300 dpi)-and a new one.. no genAI! 🫵 at all
  • 0 Votes
    3 Posts
    0 Views
    @jerzone WOW! 🤩 Excited about SuperbOwl Sunday! Almost forgot about it in my excitement for it also being *my* Sunday!
  • 0 Votes
    6 Posts
    7 Views
    @ed @dottorblaster @Benhellis @zompetto @xabacadabraTutto sta a capire quanto è complicato e intensivo hostarsi a casa l'infrastruttura necessaria ad assicurare l'identità e i contenuti e se ci fidiamo di chi mantiene in piedi i relay, che mi pare siano la spina dorsale di ATProto. Chi controlla i relay controlla l'accesso al network.Se ho capito bene, mentre in un server ActivityPub l'istanza fa tutto e posso applicare uno zero trust, su ATProto ci sono diversi ruoli con diverse cardinalità e se non le faccio tutte per conto mio, di qualcuno mi dovrò pur fidare. È corretto?