Skip to content

Piero Bosio Social Web Site Personale Logo Fediverso

Social Forum federato con il resto del mondo. Non contano le istanze, contano le persone

🆕 pandoc 3.8.3 🎉

Uncategorized
3 2 0

Gli ultimi otto messaggi ricevuti dalla Federazione
  • @SparkIT Io l'ho messa per vedere "strappare lungo i bordi" di Zerocalcare poi mi è piaciuta e me la sono tenuta 😀
    read more

• Alternative a Google Drive (self hosting)

Pensavo di avercela fatta installando Nextcloud ma oggi ho aggiornato alla versione 32 e mi sono trovato tra i piedi un errore legato ad AppAI che non riesco a risolvere senza accesso alla shell (ho un hosting condiviso e ho solo cPanel come strumento di amministrazione).

Fino alla versione 31 di Nextcloud c'era l'app "OCC web" che permetteva di fare qualcosina ma è "deprecated" e non ne esiste una versione per Nextcloud 32

Considerato che tutto quello che mi serve è un repository per i file che vorrei avere sempre con me, dal telefono o da qualunque PC sul pianeta, tipo i codici fiscali miei e di mio figlio, la polizza dell'assicurazione auto, le ultime analisi del sangue, ecc. avete qualche app alternativa a Nextcloud e che possa essere installata e usata senza SSH, così come si usa Wordpress, Mediawiki, ecc.?

In subordine, avete qualche suggerimento per servizi del genere in linea con le policy di chi vuole ridurre la sua dipendenza dalle Big Tech?

Mi serve 1 GB di spazio alla fine, non chissà quanto.

read more

• basta me ne vado a guardare il mare e a desiderare di naufragare come in una canzone di battiato.

read more

• read more

• @ChieseBrutte OBIEZIONE, IL TEMPIO MASSONICO NON È UNA CHIESA

read more

• @neurob @bbacc questa responsabilità. non è giusto per te e non aiuterebbe lei.

in ogni caso, se hai deciso di chiudere la relazione, come farei anch'io, sono discorsi che lasciano il tempo che trovano. tu non stai più bene con lei e continuare a starci assieme peggiorerebbe la situazione per entrambi.
    non puoi caricarti anche la responsabilità di eventuali conseguenze su di lei della chiusura del rapporto. non funziona così in tutte le coppie che si lasciano non consensualmente e in ogni caso non sarebbe colpa di chi decide legittimamente di lasciare il proprio partner.

2/2

read more

• @kanedatux Un po' presto per dirlo ma sperare non costa nulla.

read more

• @alsivx @simonemartelli 😆😆😆, tranquillo, leggo comunque

read more
Post suggeriti
  • 0 Votes
    1 Posts
    8 Views
    #HadesRevisited v0.19.0 released!This update is all about plants.New and better trees, finalized all the half-finished trees (coconut, cocoa), improved plant+flower pot, improved moss and vine behavior. And various items and blocks made from iron.▶️ Release announcement: https://forum.luanti.org/viewtopic.php?p=447368#p447368▶️ ContentDB page: https://codeberg.org/Wuzzy/Hades_RevisitedREMEMBER: This game is still in an early stage, so it’s a little all over the place.#GameDev #release #Luanti #sandbox
  • 0 Votes
    1 Posts
    8 Views
    OpenBSD -current is now "7.8-current" https://www.undeadly.org/cgi?action=article;sid=20251009060155 #openbsd #current #development #upcomingrelease #release #unixlike #freesoftware #libresoftware
  • 0 Votes
    1 Posts
    13 Views
    🏴‍☠️ #Lazarr! is a pirate-themed 3D laser #puzzle #game for #Luanti.🦜 Your goal is to loot all the gold blocks, but there’s a catch: The chests are protected by locks that only break if you solve laser puzzles.☠️ Use mirrors, beam splitters, crystals, bombs and more to reach your goal.🌴 There are 116 levels in 6 difficulty ranks. Can you loot it all?📦 You can also make your own levels, or install a level pack.🌐 Website: https://wuzzy.codeberg.page/Lazarr#Gaming #release #puzzle
  • 1 Votes
    1 Posts
    15 Views
    We have just released v4.6.0 of NodeBB, containing fixes to our ActivityPub integration, minor fixes with SCSS, and some new functionality with topic templating. :globe_with_meridians: ActivityPub Fixes WordPress blogs can be properly pulled into NodeBB (via their URL) now Fixed an error when moving a remote topic to another category This also fixed the issue where moved topics didn't update topic/post counters Fixed bug where NodeBB could not properly process Link headers when it contained the standalone crossorigin directive Notifications for replies to topics made in remote categories now show the appropriate user Fixed bug where remote users were not able to post to a local category if registered-users privilege was removed (now checks fediverse pseudo-user) Nested remote categories can now be removed from the ACP Remote categories can be renamed for de-duplication purposes Improved title generation for quote-posts Core fixes Persona theme now shows hidden (zero-character) links in post content _variables.scss page in ACP > Appearance can now override Bootstrap variables A template can be provided in a category's settings. This template is auto-populated in the composer when a new topic is being authored.