Skip to content

Piero Bosio Social Web Site Personale Logo Fediverso

Social Forum federato con il resto del mondo. Non contano le istanze, contano le persone

Hey the #Fediverse

General Discussion
1 1 0

Gli ultimi otto messaggi ricevuti dalla Federazione
Post suggeriti
  • 0 Votes
    1 Posts
    2 Views
    ❓ Question #ActivityPub et #DevWeb ​​J’ai un site statique, sur lequel je poste des notes.Hier j’ai réussi à mettre en place un js pour afficher sous une note les réponses d’un toot de mes toot (j’ai juste à définir l’id du toot dans une variable de ma note)Cette partie la marche super !Maintenant, j’aimerais que quand je cherche l’url de ma note sur mastodon, ça redirige vers l’url du toot.Je cherche avec les mots clef :.well-known/webfingerrel="canonical"rel="alternate" type="application/activity+json"mais je ne trouve pas grand-chose et mes tests ne marchent pas…Est‑ce que vous avez déjà vu ce genre de redirection sur un site ?cc @jee il me semble que t’avais creusé je sujet du #webfinger
  • 0 Votes
    1 Posts
    8 Views
    Week in Fediverse 2025-10-24Servers- Betula v1.5.0- Vernissage Server v1.25.0- Mastodon v4.4.8- Ktistec v3.1.1- Wafrn v2025.10.01- Mobilizon v5.2.0- Misskey v2025.10.1- NeoDB v0.12.4- Merp Relay v0.3.0- comments: Server component for comment tracking systemsClients- IceCubesApp v2.0.8- Mangane v1.18.1- Photon v2.1.1- Blorp v1.9.26Tools and Plugins- Poduptime v5.5.4- Fediverse follows quiz- Vulpes Porto: Bot to post remotely or locally hosted photos daily at set timesFor developers- Fedialgo v1.2.23- apkit v0.3.3- roboherd v0.1.12Protocol- Server-Sent Events For the ActivityPub APIArticles- Understanding Decentralized Social Feed Curation on Mastodon- Fediverse Report #139-----#WeekInFediverse #Fediverse #ActivityPubPrevious edition: https://mitra.social/objects/0199f3d4-c2ce-a6c6-de48-dcb254582434
  • 0 Votes
    1 Posts
    8 Views
    It took a few days for instances to be upgraded and admins to fill in their profiles but it's looking much healthier now! https://piefed.social/auth/instance_chooser
  • 0 Votes
    12 Posts
    46 Views
    It's a good approach, it's exactly how NodeBB operates as well. We have a FOSS software and we sell managed services for those who don't have the technical know-how. Win-win.