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Piero Bosio Social Web Site Personale

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  4. So I was losing my head a bit as to why so many entities caused performance drops, and it wasn't the obvious things (culling, rendering, updating).

So I was losing my head a bit as to why so many entities caused performance drops, and it wasn't the obvious things (culling, rendering, updating).

Pianificato Fissato Bloccato Spostato Senza categoria
indiedevindiegamesgamedev
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  • Nikita Lisitsaundefined Questo utente è esterno a questo forum
    Nikita Lisitsaundefined Questo utente è esterno a questo forum
    Nikita Lisitsa
    scritto su ultima modifica di
    #1

    So I was losing my head a bit as to why so many entities caused performance drops, and it wasn't the obvious things (culling, rendering, updating). Turned out it was entity raycast for selecting objects, which I never optimized to this scale 😂

    #indiedev #indiegames #gamedev

    Nikita Lisitsaundefined 1 Risposta Ultima Risposta
    • Nikita Lisitsaundefined Nikita Lisitsa

      So I was losing my head a bit as to why so many entities caused performance drops, and it wasn't the obvious things (culling, rendering, updating). Turned out it was entity raycast for selecting objects, which I never optimized to this scale 😂

      #indiedev #indiegames #gamedev

      Nikita Lisitsaundefined Questo utente è esterno a questo forum
      Nikita Lisitsaundefined Questo utente è esterno a questo forum
      Nikita Lisitsa
      scritto su ultima modifica di
      #2

      Kinda sus that raycasting and frustum culling perf differ so much, I guess virtual function calls are partially to blame for that

      1 Risposta Ultima Risposta
      1
      • Oblomovundefined Oblomov ha condiviso questa discussione
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      So I was losing my head a bit as to why so many entities caused performance drops, and it wasn't the obvious things (culling, rendering, updating).

      Gli ultimi otto messaggi ricevuti dalla Federazione
      • Otttozundefined
        Otttoz

        @giuliocavalli colà come qua gli ASTENUTI fanno vincere golpisti

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      • Otttozundefined
        Otttoz

        @repubblica @diritti-dei-consumatori-le-risposte-degli-esperti-repubblica governo schifoso faccia un po' evadere salariati e pensionati

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      • Marco Brescianiundefined
        Marco Bresciani

        It's been 47+ hours into #NoMansSky now.
        Great game, even on Nintendo Switch 1.

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      • liberoundefined
        libero

        Ananke[1] (in greco antico: Ἀνάγκη?, Anánkē), nella religione greca antica, è la dea del destino, della necessità inalterabile e del fato.

        Nella letteratura tale parola è utilizzata anche col significato di Fato o Destino ...

        In poesia il termine è spesso utilizzato come per le personificazioni, come usa Simonide: "neanche gli dei combattono contro ananke"[5].

        Nell'uso filosofico, il termine significa necessità, necessità logica[6] o leggi della natura[7].

        (da wikipedia)

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      • Otttozundefined
        Otttoz

        @snow @G3rt la contribuzione per il mantenimento dei server di Mastodon è volontaria ma gradita

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      • Otttozundefined
        Otttoz

        @ilPost @news-ilPost interinvasion

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      • melocipede :vulcan_hmn_g1:undefined
        melocipede :vulcan_hmn_g1:

        @oblomov @brown motivo per cui non è il caso di indulgere in approvvigionamenti erboristici a meno di non darsi all'auto produzione. a monte c'è comunque anche un secchio di ignoranza e pregiudizio.

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      • Luca Sironiundefined
        Luca Sironi

        @MauroV1968 Adelina !

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      • Mr Fundefined

        I don't post here very often, buut look, I added colored transparency to Bakery!#gamedev You can try it via the github version by adding "Bakery Light Filter" component to an object 🙂

        Seguito Ignorato Pianificato Fissato Bloccato Spostato Senza categoria gamedev
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      • Nikita Lisitsaundefined

        So raw 20.12 fixed-point arithmetic isn't enough for my world<->grid conversions, so I added ad-hoc manual code mixing 20.12 coords with 32.32 constants, which works perfectly

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      • Pixelkabinettundefined

        I'm working on some details based on players I observed this summer.

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      • Soldak Entertainmentundefined

        I've been working on Din's Champion screenshots today.

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