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  4. i nerd sniped myself tonight and i imagine the NSA operative who is assigned to me is very confused by the increasingly erratic and frustrated google searches for HOW DO I CALCULATE THE MOON WHERE IS THE MOON

i nerd sniped myself tonight and i imagine the NSA operative who is assigned to me is very confused by the increasingly erratic and frustrated google searches for HOW DO I CALCULATE THE MOON WHERE IS THE MOON

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  • aevaundefined aeva

    @jon_valdes @dotstdy would mollytime get a warmer, fuller sound if i switched to expensive software sine waves :3

    Josh Simmonsundefined Questo utente è esterno a questo forum
    Josh Simmonsundefined Questo utente è esterno a questo forum
    Josh Simmons
    scritto su ultima modifica di
    #20

    @aeva @jon_valdes generally cpu trig is not so bad, but does vary between platforms if you're just calling the c stdlib functions (but we're talking differences of 1 ulp or so). so yes, absolutely you can get a warmer fuller soundstage by switching to a different sin.

    aevaundefined 1 Risposta Ultima Risposta
    • aevaundefined aeva

      @jon_valdes @dotstdy my laptop has a recent-ish Xe gpu

      Jon Valdésundefined Questo utente è esterno a questo forum
      Jon Valdésundefined Questo utente è esterno a questo forum
      Jon Valdés
      scritto su ultima modifica di
      #21

      @aeva @dotstdy Yup! I was using trig to calculate screen positions for the stars. And as the skydome rotates, when the sin/cos of some stars happened to cross those bright lines you're seeing, they'd first slow down, and then jump over a very specific line in the sky. Was great 🙄

      aevaundefined 1 Risposta Ultima Risposta
      • Jon Valdésundefined Jon Valdés

        @aeva @dotstdy Yup! I was using trig to calculate screen positions for the stars. And as the skydome rotates, when the sin/cos of some stars happened to cross those bright lines you're seeing, they'd first slow down, and then jump over a very specific line in the sky. Was great 🙄

        aevaundefined Questo utente è esterno a questo forum
        aevaundefined Questo utente è esterno a questo forum
        aeva
        scritto su ultima modifica di
        #22

        @jon_valdes @dotstdy 😧

        1 Risposta Ultima Risposta
        • Josh Simmonsundefined Josh Simmons

          @aeva @jon_valdes generally cpu trig is not so bad, but does vary between platforms if you're just calling the c stdlib functions (but we're talking differences of 1 ulp or so). so yes, absolutely you can get a warmer fuller soundstage by switching to a different sin.

          aevaundefined Questo utente è esterno a questo forum
          aevaundefined Questo utente è esterno a questo forum
          aeva
          scritto su ultima modifica di
          #23

          @dotstdy @jon_valdes maybe I'll call the expensive exact soft sin oscillator "gold plated sin" 🤔

          demofoxundefined 1 Risposta Ultima Risposta
          • aevaundefined aeva

            @dotstdy @jon_valdes maybe I'll call the expensive exact soft sin oscillator "gold plated sin" 🤔

            demofoxundefined Questo utente è esterno a questo forum
            demofoxundefined Questo utente è esterno a questo forum
            demofox
            scritto su ultima modifica di
            #24

            @aeva @dotstdy @jon_valdes start a new genre "deca-dance"

            aevaundefined 1 Risposta Ultima Risposta
            • demofoxundefined demofox

              @aeva @dotstdy @jon_valdes start a new genre "deca-dance"

              aevaundefined Questo utente è esterno a questo forum
              aevaundefined Questo utente è esterno a questo forum
              aeva
              scritto su ultima modifica di
              #25

              @demofox @dotstdy @jon_valdes well so far I can't tell the difference by ear between the soft sin and the double precision sin that clang gives me

              aevaundefined 1 Risposta Ultima Risposta
              • aevaundefined aeva

                @demofox @dotstdy @jon_valdes well so far I can't tell the difference by ear between the soft sin and the double precision sin that clang gives me

                aevaundefined Questo utente è esterno a questo forum
                aevaundefined Questo utente è esterno a questo forum
                aeva
                scritto su ultima modifica di
                #26

                @demofox @dotstdy @jon_valdes assuming I didn't screw anything up adapting Jon's shader toy, the 30 iteration soft sin also has the surprising property of being able to clip out of the expected -1.0 to 1.0 output range https://github.com/Aeva/mollytime/blob/af58e9237903856b6193a116ae6408038dc47d4a/src/patch.cpp#L319

                Tom Forsythundefined 1 Risposta Ultima Risposta
                • aevaundefined aeva

                  @demofox @dotstdy @jon_valdes assuming I didn't screw anything up adapting Jon's shader toy, the 30 iteration soft sin also has the surprising property of being able to clip out of the expected -1.0 to 1.0 output range https://github.com/Aeva/mollytime/blob/af58e9237903856b6193a116ae6408038dc47d4a/src/patch.cpp#L319

                  Tom Forsythundefined Questo utente è esterno a questo forum
                  Tom Forsythundefined Questo utente è esterno a questo forum
                  Tom Forsyth
                  scritto su ultima modifica di
                  #27

                  @aeva @demofox @dotstdy @jon_valdes There's lots of versions of CPU sin/cos as well. The fastest is basically identical to the GPU one - about 12 bits of precision, IIRC. Then they do iteration internally if you want higher precision. There's no magic - everything costs!

                  As you noticed, sometimes it's better not to call sin-vs-cos, because you're not guaranteed to get magnitude 1.0. In those cases it's better to get sin and derive the other by doing sqrt(1-sin^2).

                  Tom Forsythundefined 1 Risposta Ultima Risposta
                  • Tom Forsythundefined Tom Forsyth

                    @aeva @demofox @dotstdy @jon_valdes There's lots of versions of CPU sin/cos as well. The fastest is basically identical to the GPU one - about 12 bits of precision, IIRC. Then they do iteration internally if you want higher precision. There's no magic - everything costs!

                    As you noticed, sometimes it's better not to call sin-vs-cos, because you're not guaranteed to get magnitude 1.0. In those cases it's better to get sin and derive the other by doing sqrt(1-sin^2).

                    Tom Forsythundefined Questo utente è esterno a questo forum
                    Tom Forsythundefined Questo utente è esterno a questo forum
                    Tom Forsyth
                    scritto su ultima modifica di
                    #28

                    @aeva @demofox @dotstdy @jon_valdes Also, if you care about precision at all, do range reduction yourself beforehand. Otherwise you have no idea how it's being done internally.

                    aevaundefined 1 Risposta Ultima Risposta
                    • Tom Forsythundefined Tom Forsyth

                      @aeva @demofox @dotstdy @jon_valdes Also, if you care about precision at all, do range reduction yourself beforehand. Otherwise you have no idea how it's being done internally.

                      aevaundefined Questo utente è esterno a questo forum
                      aevaundefined Questo utente è esterno a questo forum
                      aeva
                      scritto su ultima modifica di
                      #29

                      @TomF @demofox @dotstdy @jon_valdes I already do the range reduction. I learned that the hard way once upon a time XD

                      1 Risposta Ultima Risposta
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                      • informapirata ⁂ :privacypride:undefined
                        informapirata ⁂ :privacypride:

                        Guida per i manutentori open source su come dire di no. La gestione nell'era del codice a basso costo

                        Uno degli aspetti più difficili del mantenimento di un progetto open source è dire "no" a una buona idea. Un utente propone una nuova funzionalità. È ben progettata, utile e non presenta evidenti difetti tecnici. Eppure, la risposta è "no". Per l'utente, questo può essere sconcertante. Per il manutentore, è un atto di gestione necessario.

                        https://www.jlowin.dev/blog/oss-maintainers-guide-to-saying-no

                        @gnulinuxitalia

                        per saperne di più

                      • Joe Cooper 🇺🇦 🍉undefined
                        Joe Cooper 🇺🇦 🍉

                        @mcdanlj for a moment there I thought maybe a Blue Alert was for notifying the public about cops doing crime. But, that would blow up everybody's phone all day every day, so maybe not a great idea, either.

                        per saperne di più

                      • Evan Prodromouundefined
                        Evan Prodromou

                        The two others stopped in the last few years.

                        per saperne di più

                      • Evan Prodromouundefined
                        Evan Prodromou

                        Hey, thanks for all the responses. I am yes, but only one of three (two terrestrial, one wireless).

                        per saperne di più

                      • Dare Obasanjoundefined
                        Dare Obasanjo

                        A defining characteristic of fascism, that you can find in any textbook on the subject, is picking a powerless minority to scapegoat to unify its base while distracting from the crimes of the government and its allies.

                        This comes to mind for no particular reason.

                        per saperne di più

                      • Alex 🐘undefined
                        Alex 🐘

                        @salvadorbs Certo che viviamo proprio in una linea temporale meravigliosa.

                        per saperne di più
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